Fahr D 177

Här kan man prata om järn med andra färger

Moderatorer: sunemangs, Grani, Grefven, Jesper, FordA, Johan.S, Amarace, Larsevert, Tobbe, sportster1200, Arnfinn, daisel

Fahr D 177

Inläggav Arnfinn » fre aug 11, 2006 12:51 am

Jeg har fått en POWER MAJOR i dårlig stand :cry: som umiddelbart ble gitt videre til min bror som har flere MAJORER. 8) Mer spennende må jeg innrømme at den andre traktoren er. Fahr D 177! Noen som vet mer om den? På tyske oldtimersider finnes lite om denne men kanskje det hadde hjulpet om jeg kunne tysk :oops: Ingenting i traktorkalenderen :shock: vel iaf ikke den utgaven jeg har.

Det er en -60 modell med Benz 4 syl 1,8 diesel på 34 hk. Merket ble oppkjøpt av Deutz rundt 1963 etter mangeårig samarbeid i forkant. Bl.a. var Deutz den viktigste motorleverandøren. Fahr laget ikke selv noen motorer. D 177 er ensom i Fahr's modellflora med å ha Benz motor. Denne har også en søstermodell hos Guldner som skal være identisk, bare farge og dekaler som skiller dem. Heller ikke Guldner har jeg funnet mer om?
Det er aldri for sent å gi opp!
Intet er umulig for den som ikke skal gjøre det selv!
Det finnes ikke noe enkelt som ikke kan gjøres vanskelig!
3x David Brown VAK 1 A -45,
David Brown VAK 1C -49,
David Brown 31D -52,
Volvo T55 -54,
BM 36 -56,
Fahr D 177S -60,
2x Porsche Junior V -59,
Agria 4800 -70.
Kanskje nok nu...nei har du sett, der ble det en fin rød MAG motorisert Bucher tohjulstraktor med tilhenger også.
Användarvisningsbild
Arnfinn
Tycker traktorer är det bästa som finns

Återgå till Övriga traktorer